Târgul de Crăciun de la Sibiu / Travel

Îmi dau seama abia acum că eu am uitat să realizez articolul de Travel pentru mica mea excursie de la Sibiu din decembrie... Ce pot spune decât: Alo, Dana, unde îți era capul?
  În fine, asta e, reluăm acum subiectul, chiar dacă practic eu am fost acolo cu ocazia Tărgului de Crăciun care vă zic de pe acum că a fost divin, dar Sibiul este oricum un oraș ce merită vizitat oricând.
  Clădirile vechi cu pereți în toate culorile, de la roz la verde, chiar și acoperișurile erau precum un curcubeu. Străduțele mici și întortocheate fără vreo mașină care să îți brueze plimbarea erau și ele un vis pe care în Suceava nu mi-l permit.
   Restaurante și cafenele găseai la tot pasul, care mai de care mai aspectuase ca decor. Țin bine minte că am zărit un local, deși nu am mai apucat să intru să văd și calitatea meniului, dar ca aspect zici că era rupt din filmele americane. Cu o oarecare tentă de vintage, o motocicletă rosie domnea între mese, strălucitoare, veche și ea ca design, dar arăta trăsnet și într-o stare remarcabilă. Canapele lucioase roșii, mese albe, un bar frumos... ce să mai, mie una îmi dădea un aer retro gen Pop's din Riverdale.
   Magazine de asemenea găseai cu zecile pe fiecare stradă. De la unele mititele cu suveniruri până la magazine luxoase ale unor branduri de care habar nu aveam că există. De aveam un card nelimitat, of.. Câte rochii superbe am văzut prin vitrinele din Centrul vechi și nu numai.
   Însă, nu doar centrul era de invidiat. Un lucru pe care l-am observat și după prima zi acolo a fost că străzile, chiar și cele în 4 benzi nu erau aglomerate. Că era amiază, că era seară, circulația era relativ liniștită. Nu știu cumde, dar asta e un aspect pe care îl ador. Comparativ cu dezastrul din București la capitolul circulație, Sibiul, precum Brașovul este rai. De asemenea, cele doua orașe din urmă mai au ceva ce te face efectiv să le adori, pentru că, după cum am mai spus, se aseamănă în multe feluri și în Sibiu am avut plăcerea de a da de mai mulți turiști din străinătate decât din țară. Amalgamul de limbi pe care îl auzeam pe străzi era fantastic, ba chiar în una din seri era atât de aglomerat la târg încât am ajuns să spun "Sorry" tuturor celor de care mă izbeam accidental. Dap, am avut o seară în care "mulțumesc', "scuze" și "bună" nu mai erau pe românește. Totuși era distractiv. Franceză, germană, engleză, maghiară și cred că am auzit și puțină spaniolă sau italiană pe la unii.
   Târgul, că doar aceasta era atracția principală a orașului în acea perioadă, era un amalgam de decorațiuni crăciunistice, luminițe și tarabe care mai de care cu bunătăți din cicolată, turtă dulce, vin fiert și alte zeci de posibile suveniruri pentru cei dragi. Șosete pufoase, căni, jucării, caciulițe cu moațe uriașe, fulare tricotate manual, brățări, cercei și magneți de frigider, toate, dar absolut toate cu tematică de sărbători. Ce să mai, un rai pentru iubitorii sau obsedații de Crăciun ca mine. Amplasat și organizat chiar foarte bine și cu prețuri relativ ok, târgul a fost o experiență faină, care mi-a băgat în sânge o doză mare din spiritul sărbătorilor.
   După cum v-ați dat deja seama din pozele postate până acum, Sibiul este un oraș în care chiar ai unde face poze. Te poziționezi în fața oricărei clădiri sau pe o alee drăguță și gata, una bucată fotografie fantastică. De asemenea, dacă vrei un fundal și mai interesant, în perioada aceasta, posibil și pe tot parcursul anului chiar, să găsești Podul Minciunilor la fel de luminat. O arcadă de beculețe îl înconjoară și îți oferă un decor superb pentru o poză memorabilă sau poate pentru o cerere în căsătorie, cine știe. Nu de alta, dar în seara în care am fost și noi acolo toată lumea făcea poze, iar printre oameni se afla și un cuplu de îndrăgostiți, fericiți până la lacrimi. O fi spus da fata.
   Acum trecând și la lucruri mai serioase, adică unde am fost cazate, ei bine mă simt mândră și extrem de încântată că vă pot recomanda o pensiune extrem de frumoasă, nu foarte departe de centru, cu un aer un pic vintage, cu personal de toată lauda, cu mâncare bună (că am avut și mic dejun în pachet + au restaurantul lor, dacă vrei să mai servești ceva și la alte ore, dar contra cost restul, logic) și totul la un preț chiar foarte ok.
    Eu și prietena mea am rămas surprinse când am văzut ospitalitatea oamenilor de acolo. Eram congelate de pe drum, obosite pentru că am făcut 13-14 ore cu trenul și era abia 10:00 dimineața când am ajuns la pensiune. Cazarea trebuia făcută de la 14:00, dar nu s-a pus problema să ne scoată afară, să zică reveniți la ora respectivă, ba din contră, ne-au servit o cafea, ne-am pus să stăm în față șemineului din restaurant 30 de minute până când au mers repede să ne pregătească camera. Când am văzut cum arăta și aceea, deja era să cad jos. Ador tușele de vintage când vine vorba de îmbrăcăminte și decor interior, iar locul acela merge pe această undă. Fericire pentru ochii mei nu alta și nu exagerez. Partea faină este că pensiunea e relativ mică, pe 3 nivele, cu living la 2 dintre ele și cu recepția jos care dă spre restaurant. Mâncarea a fost altă chestie care pe noi ne-a lăsat cu un gust amar după ce ne-am întors acasă. Ce pot să zic, încă îmi este dor de bufetul lor suedez de la micul dejun. Serios vorbind, mâncarea era fantastic de bună și nici prețurile nu erau deloc piperate, așadar un mare avantaj și la partea aceasta.
    Korona se numește pensiunea și spun din toată inima că la următoarea excursie din Sibiu, tot acolo mă voi caza. Raportul dintre preț, servicii, aspect și poziționare e prea bun. Dacă vreți să vizitați orașul, vă recomand locul. O scurtă căutare pe google și găsiți toate datele necesare.
   Așadar, am avut parte de 2 nopți și 3 zile chiar fantastice, de care și acum îmi este dor și mă bucur că am găsit un oraș geamăn cu Brașovul, altul care să îmi ajungă la suflet și să vreau să îl revăd și în 2019.