Recenzie "Slam: Din Dragoste pentru Layken" de Colleen Hoover / Books

Deși citesc cărți de orice fel și încerc pe cât posibil să diversific constant genurile literare pentru a decoperii tot ce e mai bun din fiecare, e deja bine știut și de către voi că zona mea de confort este și a fost mereu pe partea de romance. Poveștile de iubire ascunse printre paginile atâtor cărți sunt precum o ciocolată de cea mai bună calitate pentru creierul meu. Nu știu de ce, dar genul romance are lipici la mine. Mă țin în priză astfel de cărți, mă amuză, mă fac să suspin și să visez cu ochii deschiși la iubirea perfectă, mă scot din reading slump și îmi alungă supărarea sau tristețea atunci când este cazul. Și dacă ar fi să recomand și o autoare a inimi mele, maestră a genului romance și singura femeie ce a reușit să mă facă să plâng în hohote la absolut fiecare carte de a ei, clar aceea este Colleen Hoover.
  Dacă ești o persoană împătimită după poveștile de iubire și nu ai citit încă nimic de la această autoare, atunci scuză-mi următoarea întrebare, dar: Unde Doamne ai trăit? Vorbind cât se poate de serios acum, e musai să ai în bibliotecă măcar una din cărțile lui Colleen, dar îți garantez că după ce o citești pe prima, ai să le vrei pe toate. Stilul ei te cucerește de la primul capitol și tot de atunci realizezi că în spatele fiecărei romanțe incontestabile ea a avut grijă să mai adauge ceva, un subiect delicat, o durere profundă, o realitate cruntă, o subtemă, ca să spun așa, ce ai crede că nu ar avea ce căuta într-o carte romance, dar exact acele datalii fac esența scrierilor sale.
  Două dintre cărțile ei sunt deja recenzate pe blog, anume Confess și Hopeless, iar astăzi vreau să continui tradiția cu o a treia carte și probabil cea care m-a impresionat cel mai mult pe mine - "Slam Din dragoste pentru Layken". Și pentru că deja este evident că mi-a plăcut cartea și o să am doar cuvinte de laudă la adresa ei, zic să trec mai repede la discuția despre personaje și acțiune.

Produs publicat în 2018 de Epica
Data apariției: Ianuarie 2018
Tip copertă: Brosata
Număr pagini: 272

După moartea tatălui ei, Layken, o tânără de 18 ani, rămâne singurul punct de sprijin pentru mama și fratele său mai mic. Deși a fost mereu o fire puternică și plină de viață, de data aceasta simte că speranța o părăsește precum părintele ce acum nu mai este.

"Și continui să îmi spun / Că totul va fi bine / Nu-ntodeauna poți să faci fericit / pe orișicine."

La 6 luni de la nefericitul incident, din motive financiare, sunt nevoiți să se mute în celălalt capăt de țară, unde după spusele mamei și-ar fi găsit un job mult mai bine plătit. Însă există ceva nespus, un adevăr crunt și bine ținut ascuns în spatele acestei mutări subite.
  Deși vremea nu e tocmai cea mai plăcută în Ypsilanti, Layken nu poate spune același lucru și despre vecinul ei...nu, el este exact opusul neplăcutului.
  Cu o pasiune uimitoare pentru poezia slam, Will devine în doar câteva zile speranța și bucuria ce s-au pierdut din viața lui Layken. Dar soarta e nedreaptă, iar după o primă întâlnire plină de trăiri intense, basmul se încheie și nu doar șansa unei iubiri inconfundabile alături de Will i-a sfărșit în fața ochilor lui Layken.

"Înțeleg de ce trebuie să facem asta, dar a înțelege o situație nu o face întotdeauna mai ușor de acceptat."

Layken este o tânără extrem de puternică și poate nu a dovedit asta odată cu pierderea tatălui ei, căutând alinare și încercând să se refacă cu ajutorul lui Will, dar când relația lor se dovedește a fi imposibilă, tocmai prin încercările de a se respinge unul pe altul și de a-și uita sentimentele, ei ajung să se descopere și mai mult. Layken își cultivă o nouă pasiune, una care o ajută să îl înțeleagă atât pe Will cât și pe ea însăși, dar protagonista noastră primește lecții valoroase de la toți cei din jurul ei.

"Am primit lecții anul ăsta / De la toți / De la fratele meu mai mic.../ de la mama, prietena mea cea mai bună, profesorul meu, / tata / și / de la / un / băiat."

Will, precum Lake, a avut o viață tipică oricărui adolescent până într-un punct când lucrurile nu au mai mers bine nici în lumea lui, iar odată cu pierderea ambilor părinți a trebuit să facă sacrificii și să ia viața în dinți. Prea devreme și mult prea brusc a ajuns să fie nevoit să își crească fratele mai mic, dar pasiunea lui pentru poezia slam l-a ajutat să meargă mai departe în toți acești ani și să accepte viața așa cum este. Însă acum destinul i-a adus-o în cale pe Layken.

"Nu-mi trebuie mult / Să-ți arăt cine sunt / Îmi auzi vocea vibrând / Asta-i practic tot ce sunt."

Două destine țesute în același fel.
  Două inimi și două trupuri ce s-au întâlnit și acum vor să fie de nedespărțit.
  O iubire exprimată prin versuri.

Relația deși pornește destul de rapid, simți scânteile dintre ei și speri cu fiecare pagină să te dea gata povestea lor de iubire, dar altfel stă treaba în acest roman.
  Cum se știe deja că posibila lor relație se oprește după prima întâlnire, asta din diferite motive, dar de o seriozitate maximă, accentul este pus pe balanța dintre viața și moarte, pe acceptarea destinului, pe înfruntarea realitații, pe a trăi clipa și ai asculta pe cei din jur...practic acesta a fost un roman al vieții prezentat prin prisma unei povești de iubire imposibile, dar care totuși există.

"Și el m-a învățat cel mai important lucru din toate... / Să pun accentul / Pe viață."

Dacă citind cele de mai sus tot nu v-am convins să citiți această carete atunci nu e bine, nu, nu, chiar deloc. Așa că sfatul și recomandarea mea ar fi cam așa: E necesar și esențial să aveți această carte în biblioteca voastră. E prea puțin probabil să nu stârnească în voi măcar ceva, o fărâmă de tristețe, un suspin sau un zâmbet. Eu una am plâns amarnic și m-a distrus emoțional, deși finalul nu e unul foarte tragic, iar în același timp am descoperit o nouă latură a poeziei, una care mi-a intrat pe sub piele și asta în condițiile în care eu nu mă împac cu "genul liric".

"Slam" este fără îndoială cartea mea preferată de la Colleen Hoover, cel puțin până în prezent și nu am putut să nu îi dau 5 steluțe pe Goodreads. Epica, ce să spun, m-ai cucerit din nou cu un alt roman fantastic.

Cartea este disponibilă în librăriile fizice Alexandria și Cărtureși, iar online o găsiți pe Elefant, Cartepedia, Libris și Librărie.net
 Pentru cărți la prețuri extrem de accesibile comandă de pe Elefant.ro, iar pentru o gamă și mai variată intră pe Cartepedia sau Libris.
 Pentru cărți în limba engleză și o ambalare spectaculoasă a acestora comandă de pe Okian.ro sau Books-Express.ro
 Pentru a precomanda noutățile editoriale intră pe site-ul celor de la Nemira, Humanitas, Trei și Litera.
 Dacă vrei produse de make-up accesibile la preț intră pe paginile celor de la 1001 cosmetice, Aoro.ro, Melkior.ro și PinkPanda.ro, iar pentru produse high end încearcă site-ul Marionnaud.
 Pentru haine faine și pantofi mișto vizitează site-urile dyFashion.ro, StarShiners, Tezyo.ro, Answear.ro, Aldo.com.ro, Kalapod.net, BenVenuti.ro și Originals.ro. Și pentru că ai nevoie și de accesorii fabuloase pentru ca ținuta să fie completă îți recomand să intri pe pagina celor de la Meli Melo.ro, Yvy.ro și UrbanBag.ro.