Recenzie "Contesa Aneke" - Vol. 1 din seria "Ultima Vrăjitoare din Transilvania" de Cristina N. / Books

Dacă la bac nu s-ar mai cere aceleași romane plictisitoare care se dădeau și acum 30 de ani și dacă cei ce realizează programele anuale s-ar moderniza un pic și ar mai citi niște cărți, nu neapărat ai autorilor străini, ci ai celor români, dar contemporani măcar, ar realiza că exista roamane mult mai bune de trecut în lista cu "obligatorii", iar așa poate nu ar mai fugi elevii de liceu de citit ca dracu de tămâie. Nu am înțeles niciodată care e treaba cu Ion sau ce vrea Moromete de la viața lui din simplul fapt că limbajul din respectivele cărți e de nedescifrat pentru anul în care ne aflăm.
  De aș putea eu să schimb ceva la capitolul lecturi obligatorii, clar aș înlocui totul cu niște romane mai moderne, de la autori contemporani, extrem de talentați, care transmit mai multe decât obsesia pentru bani a lui Ghiță.
  Cristina Nemerovschi este o româncă ce a vorbit în cărțile ei despre miturile poporului nostru, despre meleagurile și frumusețile sale, care a abordat și teme mai delicate precum problemele psihice și perioada rebeliunii de la vârsta adolescenței. O autoare care spune ceva prin ceea ce scrie cred eu, că ar fi cu mult mai îndrăgită de către tineri. Poate dacă romanele ce trebui studiate în liceu ar aborda teme mai interesante, elevii și-ar da interesaul mai mult fără să mai învețe rezumate de pe internet a unor cărți de care nici nu s-au atins.

După această mențiune, de care nu m-am putut abține să nu o fac, zic să trecem cât mai repede la subiectul zile, care este deja cât se poate de evident, și anume o nouă recenzie. De data aceasta vă prezint o carte, un prim volum al unei serii, scris de autoarea Cristina Nemerovschi și apărut la editura Herg Benet alături de celelalte 2 romane din trilogia "Ultima Vrăjitoare din Transilvania".
Produs publicat în 2017 de Herg Benet
Data apariției: Mai 2017
Tip copertă: Brosata
Număr pagini: 232

O legendă de pe meleaguri românești, din inima Transilvaniei, spune că acum mai bine de un secol Contesa Aneke, o copilă fermecătoare și exuberantă creștea într-un palat ca un frumos vlăstar și deși rebelă fiind, era adorată de popor și iubită mai presus de orice de către mamai ei, Miriam, "regina din colivia de aur".
  Ajunsă la adolescență, Aneke își dorește totul pentru ea, frumusețe, putere, nemurire și distracție.

"Eu eram propria mea operă de artă - și cât eram de reușită!"

Iubire nu își are loc sau cel puțin nu și-ar permitea ea să cadă în mrejele dragostei mai mult de câțiva ani, poate. Toți pretendenții ori o nemulțumeau, ori se plictisea de ei după ce îi avea, dar unul a reușit să îi atragă ceva mai mult atenția, Mathias. Un tânăr venit de la mare depărtre pentru ai cuceri inima dragei noastre contese, dar sfârșește prin a iubi două femei, Aneke și Lorena, surori vitrege de pe mamă, iar una dintre ele are același sânge ca și el.
  Legenda spue că Aneke a fost acuzată de incest și vrăjitorie de către săteni. Ucisă cu sânge rece de aceștia în pădure, contesa încă mai bântuie castelul în care a crescut și pădurea în care și-a găsit sfârșitul.

"Castelul ăsta respiră, prin zidurile lui, suferință. Durere, moarte, iubiri neîmplinite."

Acum la un veac depărtare, pare că nimic nu s-a schimbat în satul cu pricina. Oamenii încă se tem de Aneke și povestea ei, de fantoma ce cred că o văd și de noua vizitatoare a locului, Alexandra.
 O adolescentă la fel de rebelă, trimisă de către mama ei într-o vacanță la mare depărtare de o iubire ce ar părea imorală chiar și pentru secolul XXI.
  Deși satul V. nu semănă deloc cu centrul Bucureștiului, Alexandra este atrasă de legenda contesei vrând să descopere cât mai multe detalii din spatele celor întâmplate și adevărul despre crima demult apusă din inima pădurii.
  Pe măsură ce fapte și personaje stranii ies la iveală, Alexandra își dă seama că are în comun mai multe decât crede cu frumoasa contesă, inclusiv iubirea ei secretă și interzisă.
  Oare pare că istoria se repetă, că trecutul este readus la viață sub altă formă?

Aneke este vrăjitoarea dintr-un alt secol, contesa pe care o cunoaștem doar din poveștile spuse de celelalte personaje și din bine cunoscuta legendă cu final tragic, iar prin această fată autoarea pune amprenta culturii românești. Transilvania nu îl ascunde doar pe Dracula; exista zeci de povești despre magie neagră, vrăjitoare, chiar și vărcolaci ce cutreieră pădurile muntoase la miez de noapte atunci când luna plină este sus la apogeu. Deși nu se pomenește pe nicăieri de existența vreunei contese pe nume Aneke, este bine cunoscut faptul că povești despre vrășitoare au tot umblat prin țara noastră, iar Cristina Nemerovschi a transformat cele auzite într-o trilogie pur românească, unde legenda pare atât de reală încât nici nu te gândești că ea nu există defapt.

Alexandra, adolescenta rebelă de acum, cu o pasiune pentru cărți, vampiri și alte povești supranaturale, se simte atrasă instant de legenda contesei, de sfărșitul pe care l-a avut aceasta și în același timp, de satul ce pare ai fi închisoare pe vară. Întrebările și curiozitatea pentru mister o împing tot mi adânc în istorie și în legenda vrăjitoarei Transilvănene.

"Povestea unor secrete, a unor iubiri interzise și a unor morți uitate, trecute sub tăcere."

Nu prea citesc eu cărți de la autori români, dar Cristina este una din excepții. Îmi place stilul ei atât de direct și la obiect, cum s-ar zice prin zona mea, fără perdea. Mă surprinde cum integrează atât părțile bune, cât și cele rele ale unei situații fără a ocoli în vreun mod artistic adevărul. Totuși există ceva ce m-a nemulțumit la această carte, lucru care m-a făcut să îi ofer doar 4 steluțe pe Goodreads și anume, descrierile mult prea consistente. Trebuie să existe un echilibru între dialog și descriere, cel puțin în viziunea mea și nu prea îmi place când una dintre ele este dusă la extrem, dar în rest nu am ce reproșa. Subiectul este unul bun, legenda este foarte bine conturată încât îți dă senzația că este mai mult decât reală, presonajele se mulează bine pe acțiunea și subiectul magic al romanului și ești conștient încă din prmele pagini că aceasta este o carte scrisă de mâna unei românce.

Primului volum al seriei "Ultima Vrăjitoare din Transilvania" de Cristina Nemerovschi apărut la Herg Benet i-am acordat 4 steluțe. Recomand cartea cu dragă inimă și cu siguranță eu voi citi și restul volumelor.

Pentru cărți la prețuri extrem de accesibile comandă de pe Elefant.ro, iar pentru o gamă și mai variată intră pe Cartepedia sau Libris.
 Pentru cărți în limba engleză și o ambalare spectaculoasă a acestora comandă de pe Okian.ro sau Books-Express.ro
 Pentru a precomanda noutățile editoriale intră pe site-ul celor de la Nemira, Humanitas, Trei și Litera.
 Dacă vrei produse de make-up accesibile la preț intră pe paginile celor de la 1001 cosmetice, Aoro.ro, Melkior.ro și PinkPanda.ro, iar pentru produse high end încearcă site-ul Marionnaud.
 Pentru haine faine și pantofi mișto vizitează site-urile dyFashion.ro, StarShiners, Tezyo.ro, Answear.ro, Aldo.com.ro, Kalapod.net, BenVenuti.ro și Originals.ro. Și pentru că ai nevoie și de accesorii fabuloase pentru ca ținuta să fie completă îți recomand să intri pe pagina celor de la Meli Melo.ro, Yvy.ro și UrbanBag.ro.